Ai ieșit la cumpărături. O vitrină îți atrage privirea. Intri în magazin să investighezi și ești întâmpinat de un aer cald, stătut. Nu știi cum să ieși mai repede. Adio, shopping!
Un spațiu închis are nevoie de ventilație, iar spațiile retail nu sunt o excepție. Dar dincolo de beneficiile ventilației comerciale, un sistem de ventilare bine gândit poate aduce mai multe vânzăria facerii tale. Cum?
Prin sporirea confortului clienților și al echipei care lucrează în magazin
Cum afectează ventilația experiența clienților în retail
Un magazin nu este doar despre produse. El este temperatură, zgomot, muzică de fundal, prospețime și diferite arome. Toate vor influența experiența de shopping.
Într-un spațiu ideal, toate aceste elemente sunt perfect în sincron și vor încuraja o achiziție.
Problema apare atunci când ele nu sunt optimizate și ele afectează chiar și insesizabil experiența clienților. Dacă o zonă suferă din cauza curenților de aer, cumpărătorii se vor simți incomod și vor dori să iasă cât mai repede din magazin.
Dacă sistemul de ventilație face prea mult zgomot, la fel: cumpărătorii nu vor putea pune întrebări și nu vor putea vorbi cu personalul magazinului.
Rezultatul: vor pleca fără să cumpere nimic.
Dar cum rămâne cu staff-ul?
Aceste elemente nu afectează numai clienții: și angajații dintr-un magazin pot suferi din cauza calității slabe a aerului, a umidității, a temperaturii prea mari sau prea mici și a curenților de aer. Mai multe studii arată că un mediu retail plăcut motivează angajații, care, la rândul lor, vor duce la clienți mai fideli și fericți.
Acumulare de agenți contaminanți în aer (CO2, substanțe chimice, alergeni) duc la o productivitate mai scăzută și la mai multe zile de concediu medical provocate de răceli, alergii, dificultăți respiratorii și probleme de concentrare.
De asemenea, studiile au arătat că un staff mulțumit reușește să aducă cu 37% mai multe vânzări și asta are sens.
Dacă un magazin concurează cu alte magazine care vând produse similare, inclusiv cu magazinele online, nu este fezabil să concureze doar pe bază de preț. Este de la sine înțeles că stabilirea de legături cu clienții poate stimula vânzările – și nimeni nu dorește să vorbească cu un agent de vânzări apatic sau chiar morocănos.
În general fiecare spațiu retail are mai zone cu funcții diferite: case, zona de explorat, camere de probă. Fiecare zonă reprezintă o provocare pentru ventilație: îndeplinirea anumitor funcții și standarde de confort.
Chiar și în cazul magazinelor de mobilă și decorațiuni interioare, anumite tipuri de mărfuri pot fi surse de contaminanți.
Dacă magazinul comercializează produse fragrante (lumânări, parfumuri, hrană pentru animale), sistemul de ventilație este vital în păstrarea unui mediu sănătos și crearea unei experiențe plăcute de shopping.
Și dacă ventilația comercială este ignorată?
În ciuda acestei legături evidente între un mediu plăcut și un număr mai mare de vânzări, ventilația nu este mereu o prioritate pentru spațiile de retail: odată instalate, sistemele tind să fie ignorate când vine vorba de mentenanță.
De ce? Pentru că administrarea unei afaceri retail poate fi o sarcină dificilă, iar în complexitatea operațiunilor zilnice și a problemelor mai presante de întreținere, un manager poate găsi mai simplu să tot amâne mentenanța sistemului HVAC.
Există și preconcepția că, dacă sistemul ”suflă” aer, el funcționează cum trebuie. Astfel, se acordă puțină atenție sistemului de ventilație odată ce acesta este instalat, chiar dacă cerințele de ventilație se pot schimba în timp și chiar dacă aerul ”suflat” nu mai este curat și la temperatura optimă.
Cum ajută ventilația comercială ATREA?
Alegerea unui sistem HVAC care integrează 3 funcții într-o singură soluție te poate ajuta să creezi un mediu confortabil și primitor pentru clienți.
Sistemele ATREA dedicate ventilației comerciale sunt:
- 100% personalizate: de la dimensiunile unității, la montajul acesteia (orizontal, vertical, pe acoperiș) și la sistemul de control care permite controlul nivelului de CO2, a nivelului de umiditate, a programului de funcționare în funcție de oră, zi, sezon – totul ajustabil cu ajutorul aplicației de ultimă generație disponibilă pe mobil.
- ușor de instalat: dimensiunile compacte ale unităților ATREA și livrarea ergonomică înseamnă că instalarea sistemului implică un deranj minim și integrare rapidă care respectă dimensiunile camerelor tehnice ale spațiului.
- simplu de monitorizat: fiecare sistem de ventilație ATREA este conectat automat la server. Această conexiune activă permite diagnostic rapid de la distanță fără necesitatea deplasării unui tehnician. De asemenea, setările unității semnalizează automat necesitatea unui proces de metenanță eliminând amânarea acestuia până ce sistemul este afectat iremediabil.
- ușor de controlat: sistemul de control de ultimă generație brevetat de ATREA permite control optim al sistemului, automatizări în funcție de valorile detectate de senzori, programarea funcționării sistemului de ventilație în funcție de anotimp, oră și zi.
Concluzie
Factorii de mediu sunt o parte esențială a experienței de shopping.
Un mediu retail confortabil îi face pe clienți mai fericiți, ceea ce duce la mai multe vânzări și profituri mai mari. Ventilația magazinelor poate părea un aspect secundar, dar nu trebuie să fie așa. Cu sistemele de ventilație ATREA, este ușor să furnizezi aer curat la vitezele potrivite pentru a menține un mediu plăcut care încurajează shopping-ul în magazinul tău.